КАФЕДРА УКРАЇНОЗНАВСТВА

 Анотації / програми курсів кафедри українознавства

Анотація курсу

«Українська мова (за професійним спрямуванням)»
(філософський факультет)

Редько Євген Олександрович к.ф.н., ст. викладач

1. Назва курсу: Українська мова (за професійним спрямуванням).

2. Викладач:
Редько Євген Олександрович, старший викладач кафедри українознавства філософського факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.

3. Статус: нормативний.

4. Курс, семестр: 1 курс, 2 семестр; філософський факультет, спеціальність – 052 «Політологія». 

5. Кількість кредитів: 3.

6. Попередні умови для вивчення: студент має орфографічні й пунктуаційні навички, уміє працювати з навчальною й довідковою літературою, словниками, мати достатній словниковий запас (активний і пасивний). 

7. Опис (зміст, мета, структура): Мета – удосконалити правописні й лексико-стилістичні навички; активізувати й розширити професійний лексичний запас; сформувати навички публічного виступу, усного та писемного мовлення у професійній діяльності; сформувати навички створення, редагування, коригування та перекладу наукових текстів; ознайомити студентів із сучасним національним діловодством задля засвоєння зразків найуживаніших документів; сформувати навички створення, редагування, коригування та перекладу наукових текстів, уміння вільно застосовувати фахову термінологію; розвинути творчі здібності студентів-математиків, активізувати їхні пізнавально-пошукові інтереси, реалізувати еврістичні здібності як чинник фахової майстерності.

8. Зміст і структура: Предметом вивчення курсу “Українська мова за професійним спрямуванням” є основи ділового мовлення, фахова термінологія, мова документів і спеціалізованих наукових текстів, основи культури усного й письмового мовлення.

9. Форма навчання: практичні заняття, самостійна робота. 

10. Форма організації контролю знань і система оцінювання: Поточне оцінювання студентів (індивідуальне та групове опитування, самостійна робота, контрольна робота, самоконтроль), оцінювання підсумкової письмової роботи. Форма підсумкового контролю – залік (2 семестр), оцінюваний за національною системою. 

11. Навчально-методичне забезпечення: підручники, посібники, словники, веб-ресурси, матеріали для практичних занять, матеріали для самостійної роботи.

12. Мова викладання: українська.

Анотація
дисципліни «Українська мова
(за професійним спрямуванням)»

Повсякденна практика використання української мови у професійній діяльності, повсюдне застосування її в діловодстві зумовлюють необхідність курсу «Українська мова за професійним спрямуванням». Тому вивчення української мови у ВНЗ – прикладна дисципліна, орієнтована на якомога ліпше оволодіння практичними навичками усного й писемного спілкування, потрібними для майбутнього фаху, формування знань із фахової термінології.

Пропонована дисципліна сприяє формуванню навичок укладати й оформити ділову документацію, засвоєнню правил усної та письмової комунікації в професійному та загальномовному аспектах. Такі особливості реалізовано в меті курсу, яка передбачає удосконалення правописних і лексико-стилістичних навичок; розширення професійного лексичного запасу; розвиток навичок створювати, редагувати, коригувати й перекладати наукові тексти; уміння вільно застосовувати фахову термінологію; активізацію пізнавально-пошукових інтересів студентів і реалізацію їхніх евристичних здібностей як чинника фахової майстерності. Мету курсу реалізовано в основних завданнях: сформувати чітке і правильне розуміння ролі державної мови у професійній діяльності; уміти вільно використовувати мовні засоби залежно від комунікативної мети та сфери висловлювання; ознайомити студентів із сучасним національним діловодством, щоб вони засвоїли зразки найуживаніших документів; забезпечити досконале використання норм сучасної української літературної мови у професійній сфері, дотримання вимог культури усного й писемного фахового спілкування; виробити навички користування довідковими матеріалами (словниками, енциклопедіями, довідниками); розвивати творче мислення студентів, їхні пошукові здібності, що на практиці уможливить ліпше оволодіння студентами діловою та професійною українською мовою.

Завантажити (у форматі .pdf):