Кабацька Олена Володимирівна

Доцент кафедри валеології філософського факультету, доктор педагогічних наук, доцент


Освіта. У 1995 р. закінчила Мурманський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Педагогіка та методика початкової освіти». У 2010 р. отримала диплом Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна за спеціальністю «Валеологія» та закінчила аспірантуру.
У лютому 2011 р. захистила дисертацію та отримала науковий ступень кандидата педагогічних наук за спеціальністю – 13.00.02 – теорія та методика навчання (фізична культура, основи здоров’я).
У травні 2021 р. захистила дисертацію та отримала науковий ступень доктора педагогічних наук за спеціальністю – 13.00.07 – теорія і методика виховання.

Викладає навчальні курси: «Основи охорони праці та безпеки життєдіяльності», «Безпека життєдіяльності та охорона праці», «Педагогіка (основи педагогічної майстерності)», «Методика виховної роботи з формування мотивації до ЗСЖ», «Здоров’язбережувальне освітнє середовище», «Позакласна та позашкільна робота», «Методика виховної роботи». Здійснює керівництво дипломними роботами та виховною практикою студентів.

З 2012 по 2019 р.р. була вченим секретарем спеціалізованої вченої ради К 64.051.19 Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.

Є членом журі:
– ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України наукового відділення «Хімія та Біологія» секцій «Валеологія» та «Медицина»;
– обласної акції «Молодь за здоровий спосіб життя» в рамках Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров’я»;
– обласного конкурсу учнівських науково-дослідницьких робіт з валеології «Валеологічна культура – вибір ХХІ століття».

Має більш 90 друкованих праць щодо здоров’язбереження учнівської та студентської молоді. Має педагогічне звання «Керівник гуртка-методист».

Підвищення кваліфікації:
– експертне оцінювання та підтвердження кваліфікаційного рівня фахівця з безпеки життєдіяльності людини (2014 р.);
– курси німецької мови (рівень А/І (2015 р.).
Стажування у:
– Харківському національному університеті імені Г. С. Сковороди (2017 р.);
– Комунальному закладі «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (2021 р.)
– Instytut Badawczo-Rozwojowy Lubeiskiego Parku Naukowo-Technologicznego S.A. (Польща, 2021 р.).

Нагороди: Грамота Головного управління освіти і науки Харківської облдержадміністрації (2003 р.); Почесна грамота Міністерства освіти і науки України (2005 р.).

Сфера наукових інтересів: сучасні методики викладання у закладах вищої та позашкільної освіти, тренінги, здоров’язбережувальне освітнє середовище, культура здоров’я, здоровий спосіб життя.

Основні наукові праці.

монографія:
1. Кабацька О. В. Формування здоров’язбережувального освітнього середовища в класичних університетах: історія, теорія, практика : монографія. Харків : СГ НТМ «Новий курс», 2020. 382 с.

у монографіях:
2. Kabatska O. V. Shaping valeological knowledge in students as a foundation for creating a health-preserving educational environment in a classical university. Educational Studios: Theory and Practice: monograph / eds. I. M. Trubavina. S. T. Zolotukhina. Prague ; Vienna, 2018. P. 253–259.
3. Kabatska O. V. The theoretical bases of creation of health care projects by students of classical universities. Theory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School: monograph / eds. I. F. Prokopenko, I. M. Trubavina. Prague, 2020. Р. 125–133. DOI : https://doi.org/10.46489/TAPOFT.

– у фахових виданнях нашої держави:
4. Кабацька О. В. Підходи до формування підприємницької компетентності студентів в процесі вивчення основ здоров’я людини. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)» : зб. наук. пр. Київ, 2020. Вип. 3 (123). С. 71–75. 
5. Кабацька О. В., Шуба Л. В., Шуба В. В. Дослідження духовно-моральних життєвих цінностей студентів класичного та педагогічного вишів, як реалізація змісту системи здоров’язбережувального освітнього середовища. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)» : зб. наук. пр. Київ, 2020. Вип. 4 (124). С. 28–31. 
6. Кабацька О. В., Шуба Л. В., Шуба В. В. Здоров’язбережувальне освітнє середовище у вищому навчальному закладі. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)» : зб. Наук. р.. Київ, 2020. Вип. 5 (125). С. 85–89.

– у виданнях інших держав:
7. Kabatska O. V., Ilnytska G., Kozina Z., Kostiukevych V., Goncharenko V., Bazilyuk T., Al- Rawashdeh A. The impact of combined use of health-improving fitness methods (“Pilates” and “Bodyflex”) on the level of students’ functional and psychophysiological capabilities. Journal of Physical Education and Sport. 2016. № 1. Р. 234–240. DOI: 10.7752/jpes. 2016.01037 (SCOPUS). Посилання: https://www.efsupit.ro/images/stories/iunie2019/Art%20132.pdf
8. Kabatska O., Kuidina T., Staroselska Y., Shchyrov V. Influence of communication in social networks on adolescent health. European Humanities Studies : State and Society / Europejskie Studia Human is tyczne : Panstwoi Spoleczenstwo. Kyiv : East European Institute of Psychology ; Krakow : Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University, 2016. № 4. S. 216–226.
9. Кабацька О. В. Функціонування здоров’язбережувального освітнього середовища в класичному університеті як педагогічно-доцільної системи. Fundamentalis scientiam. Madrid, 2018. № 20. 85 p.
10. Donchenko V. I., Zhamardiy V. O., Shkola O. М., Кabatska O. V., Fomenko V. H. Health-saving competencies in physical education of students. Wiadomosci Lekarskie. 2020. Т. 73 (1). P. 145–150. DOI: 10.36740/Wlek202001128 (SCOPUS). Посилання: https://wiadlek.pl/wp-content/uploads/archive/2020/WLek202001128.pdf
11. Кабацька О. В. Основні питання формування основ підприємницької діяльності майбутніх фахівців сфери охорони здоров’я. Polish science journal. Warsaw, 2020. Iss. 7 (28). P. 81–87.
12. Zhamardiy V., Shkola O., Boichenko A., Prystynskyi V., Kornosenko O., Dmytrenko K., Kabatska O., Staroselska Y., Hordiienko O., Postova S. Dynamics of Physical Fitness of Students during Powerlifting Classes Postova International. Internatiomal Journal of Applied Exercise Physiology (IJAEP). 2020. Vol. 9 (9). Р. 49–60. DOI: 10.26655/IJAEP.2020.9.1 (WEB OF SCIENCE). Посилання: http://ijaep.com/Journal/vol.9.9.pdf
13. Valeriy Zhamardiy, Olena Shkola, Inna Kravchenko, Ruslan Butov, Mykhailo Shekhavtsov, Alina Radchenko, Olena Kabatska. Modern approaches to the formation of professional readiness of future specialists in physical rehabilitation in the context of restoring the health of athletes. Journal for Educators, Teachers and Trainers. 2022, Vol. 13 (1). P. 9–15. (WEB OF SCIENCE) DOI: 10.47750/jett.2022.13.01.002. Посилання: https://jett.labosfor.com/index.php/jett/article/view/683Б

Основні навчально-методичні праці.
14. Кабацька О. В. Навчальні програми з позашкільної освіти оздоровчого напряму «Стиль життя» та «Здорові традиції українського народу» Основний рівень навчання / О. В. Кабацька, І. Є. Набока. – Х. : ТОВ «ДІСА ПЛЮС», 2018. – 44 с.
15. Набока І. Є., Кабацька О. В. Виховна практика: Методичні рекомендації щодо проходження студентами виховної практики / І. Є. Набока, О. В. Кабацька. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2018. – 26 с.
16. Кабацька О. В. Освітні програми з позашкільної освіти оздоровчого напряму: Методичні рекомендації для самостійної роботи студентів. / О. В. Кабацька, І. Є. Набока. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2018. – 55 с.

Посилання на бібліографічні профілі:

ORCID:
http://orcid.org/0000-0001-7984-7391

Контактна інформація: 

кафедра валеології, філософський ф-т, м. Свободи, 6, ауд. 396, м. Харків, 61022

тел: (057) 707-56-33

e-mail:
o.kabatskaya@karazin.ua