КАФЕДРА УКРАЇНОЗНАВСТВА

МЕТОДИЧНІ РОЗРОБКИ

    Танцюра В. І., Куліш С. М. 
     Історія України. Комплекс навчально-методичних матеріалів
     для студентів та викладачів
     / напрям підготовки 0305 «філологія», 0302 «журналістика».
     3-е видання, перероблене та доповнене. Харків, 2018.


    Вивчення вітчизняної історії вимагає нестандартних творчих підходів. Орієнтація на концепції західних учених, в тому числі на їх підручники з історії України, негативно вплинула на вироблення власних методологічних прийомів і засад, які б максимально відповідали об’єктивній істині, історичній конкретиці. За останні роки вийшли з друку безліч нових підручників та посібників з історії України, які нерідко страждають теоретичною невизначеністю, багатофакторними підходами, численністю другорядних матеріалів, дублюють один одного. Дехто стає прибічником культурно-плюралістичного бачення ролі підручника як специфічного орієнтира у сучасному багатоманітному світі. При цьому висловлюється думка про застарілість погляду на потребу існування підручників для вищої школи, затверджених міністерствами або відомствами, наголошується на авторських посібниках і програмах. Такий підхід призводить до занепаду історії України як предмета у середній та вищій школах. Більше того, вона продовжує розчиняться у всесвітній історії і це шкодить формуванню національної свідомості молоді.

Завантажити (.pdf)

ЗМІСТ

 

РОЗДІЛ І. ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ КУРСУ..........4

РОЗДІЛ IІ. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН. РОЗПОДІЛ АУДИТОРНИХ ГОДИН: ЛЕКЦІЇ — 32 ГОДИНИ, СЕМІНАРСЬКІ ЗАНЯТТЯ — 16 ГОДИН..........7

РОЗДІЛ ІІІ. ПРОГРАМА КУРСУ «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ»..........8

РОЗДІЛ ІV. ЗМІСТ ЛЕКЦІЙНОЇ ЧАСТИНИ КУРСУ..........27

РОЗДІЛ V. ПЛАНИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ..........33

РОЗДІЛ VІ. ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ..........68

РОЗДІЛ VІІ. ПИТАННЯ ДО ІСПИТУ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ..........83

РОЗДІЛ VІІІ. ХРОНОЛОГІЧНА ТАБЛИЦЯ..........87

РОЗДІЛ ІХ. КОРОТКИЙ ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК..........102

РОЗДІЛ Х. ЛІТЕРАТУРА..........122

 

Завантажити (.pdf)